Zakladni deklarace NPC

Syntaxe:

<map_name>,<x>,<y>,<facing>TAB<script>TAB<NPC_Name>TAB<sprite_id>,<triggerX>,<triggerY>,<code>

Parametry jsou:

  • map_name
    • Jméno mapy, na které se bude NPC nalézat.
    • Píše se v celém svém tvaru tak jako je uvedeno v souboru data.grf např. prt_fild01.gat
  • x, y
    • Souřadnice na mapě.
    • Současnou pozici si mohu zjistit příkazem /where přímo ve hře.
  • facing
    • Natočení spritu NPC.
    • Většinou to býva barva v rozmezí 0-8, ovšem z velké části zaleží přímo na spritu.
  • TAB
    • Klasický tabelátor 0x08.
    • Je důležité, aby tabelator byl vždy na svém místě!
  • script
    • Klíčové slovo NPC.
  • NPC_Name
    • Vlastní zobrazované jméno NPC.
    • Později se setkáme i s <NPC Name::event label>, ale to vysvětlím jindy :]
  • sprite_id
    • Číslo obrázku NPC.
    • Výběr je omezen na sprity v grf souboru.
    • Přidání nového spritu je obtížné.
    • Zde přikládám Seznam NPC spritů.
  • triggerX, triggerY
    • Vymezuje oblast ve které se bude NPC spouštět samo, pokud do ní někdo vstoupí.
    • Je to nepovinná část syntaxe.
  • code
    • Vlastní kód NPC.



Příklad použití:

  • Kód:
prontera.gat,100,100,0	script	Honza	120,{
      mes "Ahoj ja jsem Honza";
      close;
 }
  • Výsledkem je:
    • Jednoduché NPC, které otevře dialogové okno a řekne „Ahoj ja jsem Honza“
    • Najde te ho v Pronteře na souřadnicích 100, 100 otočené směrem 0


  • Vnitřní volání:
    • mes
      • Je to funkce, které se předává řetězec, který je vypsán do dialogového okna.
    • close
      • Je to funkce, jejiž výsledkem je zobrazení tlačítka „Close“ na dialogovém okně.


 

Vytvořil Typhoon | Provozováno na dokuwiki | Optimalizováno pro Firefox, Opera, Chrome. |  podpora. | Některé z obrázků mohou spadat pod ochrannou známku Gravity Corp. & Lee Myoungjin.  | Vygenerováno během: 0.734 s |   | Copyright 2011-2019