Základní práce s texty a dialogy

Už v minulé lekci jsme se naučili mes a close, dnes to trošku rozšířime o další velmi užitečné příkazy. Dřív než se pustím do dalšich příkazů jednu důležitou poznámku. Každy přikaz ve scriptu je ukončen středníkem (;), tak pozor na to!!

Funkce

  • next;
    • jednoduchá, ale velmi užitečna fuknce. Zobrazuje tlačitko next a maže veškerý obash dialogového okna po jeho stlačení.
  • message “<jmeno hrace>“,“<text>“;
    • Zašle text zprávy na jméno hráče. Text se zobrazí nad hlavou a uvídí ho pouze hráč.
  • dispbottom “<text>„;
    • Zašle text do chatu hráče, který s NPC hovoří. Též tzv. invoking player/character. Tohle bude celkem často používané. Zapamatovat!!
  • npctalk “<text>„;
    • Zobrazí text nad NPC. Text vidí všichni hráči.
  • logmes “<text>„;
    • Loguje text do log/npc_log.txt
  • strcharinfo(<type>);
    • Vrací hodnoty podle typu.
      • 0 - jméno hráče
      • 1 - jméno party pokud hráč nějakou má
      • 2 - jméno guildy pokud hráč má

Příklad použití:

  • Kód:
prontera.gat,100,100,0	script	Honza	120,{
      mes "Ahoj ja jsem Honza";
      next;
      message strcharinfo(0),"Ahoj tohle je zprava jen pro tebe";
      next;
      dispbottom "Tohle je jen v chat okne";
      next;
      npctalk "To mluvi Honza :]";
      next;
      logmes "S Honzou si povidal " + strcharinfo(0);
      close;
 }
  • Poznámka nakonec - texty se daji spojovat pomocí operátoru +
 

Vytvořil Typhoon | Provozováno na dokuwiki | Optimalizováno pro Firefox, Opera, Chrome. |  podpora. | Některé z obrázků mohou spadat pod ochrannou známku Gravity Corp. & Lee Myoungjin.  | Vygenerováno během: 0.088 s |   | Copyright 2011-2024